Utdelningar i augusti 2018

I slutet av augusti började jag jobba igen efter ett års pappaledighet. Nyttigt ur ekonomisk synvinkel att klara sig med mindre pengar varje månad. Då är det skönt att ha ett riktigt bra sparande. Under året har jag sålt fonder för bara 10000 kr och använt några utdelningar. Annars har jag inte använt mitt sparkapital. Utdelningar har också återinvesteras till 90 %.
Under detta år hemma steg värde på mina besparingar med över 420.000 kr. En fantastisk bra siffra med tanke på att jag inte sparat varje månad, som jag annars brukar göra. I september kommer jag börja att spara igen.

Utdelare i augusti.
Amerikanska aktier och ETF:
AT&T 884 kr
Global X superdividend 246 kr
Northwest Natural Gas 607 kr
Realty Income Corp 404 kr
Synchrony Financial 193 kr
Apple 335 kr
Omega Healthcare 1212 kr
Boston Pizza 231 kr
Starbucks 459 kr
EPR 231 kr

Svenska pref. aktier och aktier:
NP3 500 kr
Akelius pref 1000 kr
SAS pref 300 kr


Summa i augusti  blev 6604 kr. Det är ungefär 30 procent bättre än 2018. Härligt med en sådan rejäl ökning. Synd jag inte får till det på årsbasis. En del går nog att förklara av att dollarn blivit mycket dyrare än svenska kronor.

Kommentarer

  1. Hej kommer du att teckna NP3 Preffar denna månad?

    Hälsningar Tandläkaren / swedendivin.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Jag kommer att teckna de NP3 Preffar, som jag är tilldelad.
      Vänliga hälsningar

      Radera
  2. Kul jag tecknade också.

    Hur mycket kunde du spara när du var pappa ledig?
    Jag har också blivit pappa men har bara gått ner i tjänst 1 dag.
    Sambo är mamma ledigt. Ekonomin just nu är lite si så där men det fungerar. Saknar bara att kunna spara rejäla siffror.

    Hälsnignar Tandläkaren

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelningar i juli 2018

Utdelningar i juni 2018