Utdelningar i juni 2018

Nu är sommaren här. Utdelningarna i juni blev sämre än förväntat på grund av att en utdelning från bolag på Tessin sköt upp utdelningen till juli. Nu är det bara att hålla tummarna att den verkligen kommer i juli och inte uteblir helt och hållet. En investering hos bolag från Tessin innebär givetvis en högre risk särskilt om man tittar på övriga bolag jag har i portföljen. Den består mestadels av aktier och prejar från största bolagen på Stockholmsbörsen eller amerikanska stora bolag.
Nya aktier i min portfölj är EPR och Six Flags. Six Flags tycker jag är roligt eftersom det är nöjesparker. Tipset fick jag från Marcus Hernhag, som plockat in den i sin portfölj.

Så här ser det ut med utdelningar i juni.

Utdelare i juni.
Amerikanska aktier och ETF:
Johnson & Johnson 774 kr
Global X superdividend 234 kr
Realty Income Corp 388 kr
Exxon 458 kr
Boston Pizza 234 kr
AIG 286 kr
EPR 111 kr
Six Flags 268 kr

Svenska aktier:
Autoliv 218 kr

Svenska pref. aktier:
K2A Knaust & Andersson 1500 kr
Boform 1137 kr


Summa i juni blev 5604 kr.  I juni 2017 fick jag 6408 kr. Det är tyvärr en nedgång från juni 2017 med ca 17 %. Givetvis väldigt trist och beror på den uteblivna utdelningen från Aligera. Jag hoppas den förgyller juli istället. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelningar i augusti 2018

Utdelningar i juli 2018