Utdelningar i juli 2017

Juli är den månad jag var mest oroad över att den inte skulle nå mitt mål om minst 5000 kr/månad. Jag har inför juli köpt en del preferensaktier för att garantera att jag ska få minst 5000 kr i utdelningar. Jag köpte Amasten Holdning Pref och Alm Equity Pref. Tack vare de nya inköpen gick det vägen. Jag hoppas det var en bra långsiktig investering.
Så här ser de passiva inkomsterna ut.

Utdelare i juli.
Amerikanska aktier och ETF:
Pepsico 678 kr
Global X superdividend 201 kr
Royal Caribean Cruises 406 kr
Realty Income Corp 280  kr

Svenska pref. aktier:
Balder pref. 1000 kr
Klövern pref 1000 kr
Hemfosa pref 250 kr
Amasten Holding pref 1100
Alm Equity Pref

Summa i juli 5755 kr. Ett bra resultat som inte varit möjligt utan mina nya inköp.
Året rullar på bra. Jag har redan med råge fått mer utdelningar än förra året och då är bara juli avslutad. Pengamaskinen fungerar. Tyvärr tappade min portfölj mer än 100000 kr från ATH i mitten av juni. Jag hoppas den repar sig. Tack vare utdelningarna får jag i alla fall "nya" pengar att köpa aktier för. Jag funderar över nästa investering.

På måndag är semestern över för denna gång. Det har varit en underbar sommar i skärgården.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Utdelningar i augusti 2018

Utdelningar i juli 2018

Utdelningar i juni 2018